Novetats de Ryanair

News Release


29.06.11

RYANAIR ANUNCIA EL TANCAMENT DE LA SEVA BASE DE REUS A L'OCTUBRE

LA PROGRAMACIÓ D'ESTIU AL 2012 OPERARÁ AMB AVIONS NO BASATS A REUS
 
Ryanair, l'aerolínia preferida del món, ha anunciat avui 29 de juny el tancament de la seva base a l'aeroport de Reus, que serà efectiu a partir del 25 d'octubre de 2011. La base de Ryanair a Reus va ser inaugurada el novembre de 2008 i compta amb tres avions a l'estiu i un avió durant la temporada d'hivern. Fins ara, Ryanair ha transportat des de / cap a Reus més de 5 milions de passatgers, creant 1.300 llocs de treball i generant 500 milions d'euros en despeses turístiques a la Província de Tarragona.
 
No obstant això, les contínues dificultats sorgides amb el Govern de la Generalitat i les Institucions de la Província de Tarragona a l'hora de complir amb els acords en vigor, no deix a Ryanair cap altra alternativa que procedir al tancament de la seva base a Reus a partir del 30 d'octubre. Ryanair continuarà operant rutes des de Reus el proper estiu 2012 amb avions basats en altres aeroports, i confirma que no descartaria una reobertura de la base en el futur sempre que la Generalitat i les Institucions Provincials de Tarragona garantissin el compliment de les seves obligacions contractuals, sense els retards i els incompliments que s'han produït de manera continuada al llarg dels últims tres anys.
 
Michael Cawley, vicepresident de Ryanair, ha dit avui a Barcelona;
 
"Avui és un dia trist per a l'aeroport de Reus i la Província de Tarragona. Ryanair va inaugurar la seva base a l'aeroport de Reus el 2008 amb un aparent entusiasme per part de la Generalitat i les Institucions de la Província de Tarragona. Lamentablement, aquestes institucions han incomplert repetidament els compromisos adquirits per donar suport i facilitar el desenvolupament de la base de Ryanair a Reus. L'incompliment de la Generalitat i de les Institucions Tarragonines a l'hora de respectar els acords assolits ha provocat que la situació actual sigui insostenible. Ryanair continuarà volant a Reus amb avions procedents d'altres bases, però ens hem vist obligats a tancar la base de Reus aquest hivern i transferir aquests avions a altres aeroports de la Unió Europea.
 
Donada la importància del desenvolupament turístic com a factor determinant en el creixement econòmic al llarg d'Europa, amb Ryanair estem desbordats per peticions de molts altres aeroports europeus perquè basem els nostres avions allà, amb uns costos menors i amb socis més fiables que els que tenim a Tarragona. Ryanair lamenta aquest tancament innecessari i els efectes que tindrà sobre les nostres tripulacions i els treballadors de l'aeroport. No obstant això, aquest desenllaç ha estat inevitable a causa de la multitud d'incompliments contractuals que han tingut lloc al llarg dels tres anys de col·laboració amb la Generalitat i les Institucions de la Província de Tarragona.
 
No obstant això, si la Generalitat i les Institucions de la Província de Tarragona ens ofereixen garanties fiables que compliran amb els compromisos adquirits contractualment, podríem reconsiderar la nostra decisió"
 
 

 



Ryanair footer