Historie Ryanair: Pocztówki z Portugalii

Wiemy, że wszyscy, którzy korzystają z naszych linii lotniczych, dokądś zmierzają, dlatego poprosiliśmy pasażerów, aby opowiedzieli nieco o swoich podróżach – gdzie polecieli na wakacje i jak je spędzili.  Oto kilka historii Ryanair (#ryanairstories) z pięknej Portugalii...

Tavira, Algarve

„Wschodnia część portugalskiego regionu Algarve jest znacznie spokojniejsza niż zachodnia. Mieści się tam wiele małych, starych wiosek rybackich takich jak Cabanas czy Tavira, gdzie nocowaliśmy. Pełno tu barów i knajpek, a spacery w letnie wieczory to czysta przyjemność. Miejscowi są bardzo przyjaźnie nastawieni, a w okolicy nie ma żadnych fast-foodowych sieciówek ! Można zjeść tu dobrze i tanio – znaleźliśmy przy bocznej ulicy knajpkę i zamówiliśmy zestaw menu. Za przystawkę, rozmaite mięsa z grilla, którymi spokojnie mogą się najeść 2 osoby, i deser (wraz z półlitrową karafką wina, która jest wliczona w cenę każdego posiłku) zapłaciliśmy tylko 14 euro. Ceny nie do pobicia!

Gorąco polecam Wyspę Tavira, na której można uświadczyć ciągnącej się przez kilometry, białej piaskowej plaży – coś wspaniałego. Gdybym mógł, latałbym tam co tydzień. To miejsce, które każdy powinien odwiedzić. Szczególnie golfiści poczują się tu jak w raju”.

Trevor, Dorset

Albufeira, Algarve

Wybraliśmy się do Albufeiry i zdecydowanie nie żałowaliśmy. To wymarzone miejsce dla rodziny czworga takiej jak nasza. Nawet w okresie bożonarodzeniowym, kiedy pogoda nie dopisuje tak jak latem, wciąż jest ciepło i nie brakuje atrakcji.

Poszliśmy na plaże, zwiedziliśmy miasto, zjedliśmy w cudownych restauracjach i odwiedziliśmy pobliskie miasteczka. Jeśli wybierasz się do Albufeiry, radzę zatrzymać się w hotelu w pobliżu głównego rynku, gdyż łatwo dojść stamtąd do wszystkich atrakcji i znaleźć dobre miejsce na lunch i kolację.

Rodzina Kane'ów, Dublin

Porto

Poleciałyśmy ze znajomą do Porto z Belgii, gdzie studiujemy, i spędziłyśmy cztery dni na zwiedzaniu miasta. Kupiłyśmy bilety lotnicze, ponieważ Ryanair oferował zniżkę, a nam marzyły się spokojne wakacje. Zatrzymałyśmy się w pobliżu Rue de Santa Catarina, skąd chodziliśmy codziennie na Praca da Liberdade. Spacerowanie po Porto to czysta przyjemność.

Odwiedziłyśmy także najpiękniejszą księgarnię na świecie, Lello and Irmão – gorąco polecam.  Następnego dnia przeszłyśmy się po placu Libera i Ponte Dom Luis I. To przepiękne miejsce ze znakomitymi widokami na całe Porto. Wszędzie można w zasadzie iść spacerem, atrakcje turystyczne nie są od siebie zbytnio oddalone. Uważam, że zdecydowanie warto zatrzymać się blisko Santa Catarina, gdyż mieści się tam mnóstwo targowisk. Porto to świetne miasto na wypoczynek. Zdecydowanie chcę tam wrócić.

Ting-Jung, Tajwan

Lagos

Lagos to stare portugalskie miasto, które naprawdę warto odwiedzić: pełno tam atrakcji, świetnych restauracji i sklepów. To również idealne miejsce dla surferów – w okolicy aż roi się od plaż surfingowych. Byłem w Lagos w listopadzie i woda wciąż była ciepła, świetnie mi się surfowało, a do tego ludzie byli bardzo przyjaźnie nastawieni.

Wybierasz się do Lagos? Zabierz ze sobą dobre buty, gdyż w centrum nie brakuje atrakcji – czeka cię sporo chodzenia. Jeśli chcesz się zrelaksować, zajrzyj do jednego z uroczych spa i centrów masażu. Chcesz wyjść na miasto? Życie nocne jest huczne, ale bardzo bezpieczne. Lagos to urocze miejsce, idealne zarówno dla osób szukających spokojnego, jak i bardziej aktywnego wypoczynku! Zdecydowanie tam wrócę...

Allen, Sligo

Lizbona

Od barwnej historii po piękne budynki, zabytki artystyczne i architektoniczne, zapierające dech w piersiach widoki, świetny klimat i inteligentnych, wielojęzycznych mieszkańców – Lizbona to niesamowite miejsce. Kolejnym atutem jest słońce: stolica Portugalii może pochwalić się 50 dniami słońca więcej w roku niż Londyn. Uwielbiam Lizbonę! Po mieście można łatwo poruszać się metrem. Jest tanie, a pociągi jeżdżą często, choć jeśli masz dużo bagaży, warto pojechać taksówką, gdyż w metrze bywa tłoczno. Polecam wycieczkę do Sintry, a w szczególności do Pałacu Pene – w życiu czegoś takiego nie widziałem! Przejdź się również do Zamku św. Jerzego, z którego można podziwiać wspaniałe widoki. Jest tam także znakomita restauracja, która pięknie prezentuje się w wieczornym świetle. Koniecznie zajrzyj też do baru na łodzi w porcie – malownicze krajobrazy gwarantowane.

Jonny, Londyn

Sagres
Wybraliśmy się do Sagres i spędziliśmy wymarzone wakacje w rodzinnym gronie. Dzięki Ryanairowi bez problemu dolecieliśmy do Faro, skąd wypożyczonym samochodem pojechaliśmy do Sagres – to niezwykle wygodna opcja dla rodzin, a portugalskie drogi są świetnie utrzymane.

Sagres ma fantastyczne plaże przystosowane zarówno dla dzieci, i dorosłych. Odbyliśmy także wycieczkę łodzią, podczas której zobaczyliśmy delfiny, a nawet wieloryba. Jedzenie było pyszne i odpowiednie dla osób w każdym wieku: od dziesięciolatków po nastolatków i 50-latków. Dopisała nam też świetna pogoda – było słonecznie, ale nie za gorąco dla dzieci.  W przyszłym roku planujemy tam wrócić!

Rodzina Stoney'ów, Mayo

Porto

Wybrałem się z dziewczyną na weekend do Porto. Polecieliśmy z rana, a samolot Ryanair wylądował w Porto wcześnie, dzięki czemu mieliśmy mnóstwo czasu na zwiedzanie! Wynajęliśmy mieszkanie w pobliżu stacji metra „Bolhao”, zaledwie kilka metrów od pięknego „Mercado do Bolhão”, targowiska na świeżym powietrzu pełnego miejscowych przysmaków i win – można tam doświadczyć prawdziwego ducha Porto!

W pobliżu znajduje się również urocza kawiarnia „Confeitaria do Bolhão” i słynna „Majestic”, więc lokalizacja była nie do pobicia. Nie przegap degustacji win i znakomitych wycieczek organizowanych w obszarze „Cais de Gaia”. Zdecydowanie warto też odwiedzić wspaniałą winnicę marki „Cálem”!

Jeśli będziesz mieć okazję, znajdź wycieczkę po winiarni, której program obejmuje koncert tradycyjnej muzyki Porto o nazwie „fado” – na pewno nie pożałujesz!